TRASA: ŠUMIAC, VEĽKÁ LÚKA, MURÁŇ, SYSĽOVISKO, ŠUMIAC

Jednoduchá trasa vedúca zväčša po asfalte a spevnených cestách. Štart je pred požičovňou e-bikov RIDEON v Šumiaci (budova COOP JEDNOTA). Začína sa zjazdom po hlavnej ceste do obce Červení skala, tu so odbočí doprava smerom na Muráň. Následuje pár serpentín do kopca k odpočívadlu a smerovníku POD JAVORINKOU. Tu odbočíme doľava a asfaltová cesta nás zavedie až na Veľkú Lúku kde po pravej strane zbadáte žrebčín.. Obdivovať tu môžete voľne sa pasúce stádo Norikov muránskych, ktoré tu žijú polodivým spôsobom. Niekedy v ohrade, inokedy mimo nej. Je to určite najväčšia atrakcia Veľkej Lúky a dôvod, prečo sem chodí veľké množstvo turistov. Trasa dalej pokračuje viac menej rovinato až po rozcestníkVeľká Lúka-Piesky. Odtialto sa spustíme do Muráňa kde je možné sa občerstviť. Trasa ďalej pokračuje po hlavnej ceste a po cca 3 kilometroch sa nám po ľavej strane objaví Sysľovisko. ktoré sa určite oplatí navštíviť. (viac o sysľovisku nájdete tu: www.syslovisko.sk) Zo Sysľoviska sa vraciame po hlavnej ceste cez Prednú horu a naspäť na Šumiac.

Jednoduchá trasa určená pre všetky druhy bicyklov v požičovni RIDEON

MAPA

PARAMETRE

Dĺžka trasy: 45 Km

Prevýšenie: 1150 v.m

Náročnosť: Ľahká

Záujmové body: Žrebčín na Veľkej Lúke, Sysľovisko

Doba jazdy: cca 3h

GPX trasy: na stiahnutie tu